meindert-wouter.reismee.nl

Winterfietsen.

Een mooie traditie, vind ik, is om wanneer het een beetje "wintert" een trip naar het werk in Almelo te maken. Afgelopen donderdag, 15 dec, moest het dus gebeuren. Een klein dingetje was wél dat mijn dienst om 05.00 begon. Nou ja, niet te veel bij nadenken, op tied in bed, wekker op 01.20. Op het idiote tijdstip van 02.10 zat ik op de Koga, temperatuur onder nul, goede kleding aan, extra nog mee in de tassen. Één gewone bidon en één kleine thermosfles, beide gevuld met hete thee met honing. Nog maar net voorbij Laag-Zuthem begon het licht te sneeuwen, prachtig! Op de route waren bij lange na niet alle wegen, paden, gestrooid dus heb ik heel veel door een sneeuwlaagje moeten trappen. Zékers mooi maar wel een tikkie zwaarder trappen, dus.

Rond 04.50 was ik geland in Almelo. De Koga zag eruit als had ik al in Noord-Noorwegen rond gezworven! Pfff, best een pittige toer, nu lekker even onder de hete douche. Omkleden en klaar voor de dienst. Omdat ik nog wel redelijk op tijd klaar was ben ik 's middags ook nog, via een andere route, weer terug naar Zwolle gefietst. Nog steeds was het winters toen ik rond 16.30 weer zu Hause was. Blij dat ik het gehaald had, toch wel redelijk "uitgepierd".

Een mooi nachtelijk avontuur in echt winterse omstandigheden.

Meindert.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!