meindert-wouter.reismee.nl

Sightseeing Helsinki.

Gegroet alle volgers, terveisiä kaikille seuraajille!

Mooie taal toch? Fins, het kan vandaag nog. Vanochtend hebben we een beetje uitgeslapen. Tot wel 07.20. Voor een ontbijtje moesten we wel naar buiten, zelf even iets zoeken. Nou da's geen straf in Helsinki waar het nog steeds prachtig weer is. Al snel hebben we iets gevonden aan het water, een soort markt bij de oude haven. Thee, koffie en vers gemaakte crèpes met lekkers. Daarna kuieren we wat verder. Prachtige grote oude gebouwen, nog weer een haventje, koffie en croissant.

Ik wil toch graag rond 11.30 op de Koga zitten. Het is nog 25km fietsen naar daar waar de ferry vertrekt. Gelukkig had ik al een route in de Garmin, ideaal als je door een stad moet fietsen. Even door de drukte en al snel fietsen we langs mooie buitenwijken en open water. Na tóch ruim 1½ uur komen we dan aan op de Hansa Terminal Vuosari Port Helsinki. Mooi op tied om nog eerst lunchpauze te doen. Salade, broodje, soeppie én een lekker glas melk. Dan inchecken, loopt gesmeerd en na even wachten worden we, onder begeleiding, naar M/S Finnmaid gebracht. Fietsen parkeren, bagage eraf en dan naar de hut, nr7040.

We hebben nog even tot 15.00, vertrektijd, dus even iets drinken. Wouter neemt een watertje. Ik zie ineens dat hier de échte Paulaner Hefe Weißen staat. Ha, die is voor mij, héérlijk! Die is welverdiend vind ik zelf. Als er dan beweging in het schip komt gaan we natuurlijk buiten kijken. Langzaam glijdt zij weg van de kade. Door de aangegeven vaargeul, langs piepkleine eilandjes, soms met een piepklein huisje erop. Het is prachtig om op deze manier Langzaam het vasteland achter ons te laten. Daar waar we zó héél veel kilometers hebben weggetrapt en vooral zó van hebben genoten.

Nu hebben we zo'n 30 uur varen voor de boeg. Tijd om na te denken, na te genieten, te mijmeren, alle indrukken wat te laten bezinken én nog een verhaal te plaatsen. Errug fijn, plezierig, om zo Langzaam af te kunnen bouwen.

Morgenavond 21.00 in Travemünde. Woensdagochtend héél vroeg de trein naar Bad-Bentheim en zoals het nu is willen we vanaf daar nog graag terug fietsen naar HUIS!!!

TOT SNEL! Wouter en Meindert.

Marijke

Fijne thuisreis samen!

Henry

Nog een klein stukkie! Succes met de laatste meters.