meindert-wouter.reismee.nl

Reisdag nummer 2.

Hoi allemaal,

Vandaag is dus reisdag nummer 2. In de trein vanuit Rovaniemi naar Helsinki. Wederom een lange dag. Na een prachtige avond aan het water waar het lang erg warm bleef zijn we toch wel in slaap gezakt in de tentjes. Om 06.00 weer opgestaan. De tent was toch vochtig geworden aan de buitenkant. Beetje uit schudden, nog even laten drogen en dan inpakken. Dan thee maken, ontbijten. Tassen op de Koga's en huppekee, naar het station. Mooi op tijd daar,nog een ½uurtje wachten. We hebben gereserveerde plaatsen voor onszelf en de fietsen. Om precies 09.22 vertrekt IC 24 richting Helsinki. We laten de poolcirkel, de stad van Santa Claus achter ons. Zoals gezegd, het wordt weer een fikse reisdag. Als we vanavond 17.35 aangekomen zijn hebben we ruim 850 km afgelegd. Dan zullen we al ongeveer 1600 km zuidwaarts van Nordkapp zijn. Vannacht een overnachtinkje vlakbij Helsinki centraal station. Morgenochtend misschien een beetje sightseeing en we moeten toch óók nog zo'n 22km fietsen naar waar de ferry "Finnmaid" van Finnlines om 15.00 zal vertrekken. Allez, nu nog 1½ uur te gaan.

Wouter & Meindert.