meindert-wouter.reismee.nl

Aanpassingen, finetunen.

Woensdagmiddag, 21 dec, hadden we weer een klein "werkoverleg". Over de te volgen route. Al zoekende op het www las ik een verhaal van ook een "Noordkaap-fietser" die zijn terugweg had gedaan via Finland. Om precies te zijn vanaf de Noordkaap met zijn fiets in een lange afstand bus naar Rovaniemi(Fin), vanaf daar met een rechtstreekse trein naar Helsinki en dan de ferry naar Travemünde(Dld). Vervolgens nog een paar etappes naar zijn huis. Eigenlijk lijkt ons deze optie ook wel iets. We kunnen dan zonder al te veel rompslomp, overstappen, fiets ergens achterlaten voor transport, gewoon mét onze strijdwagens terug reizen. Inmiddels heb ik al gemaild met de Finse bus onderneming die mij, bijna per omgaande, bevestigden dat dit inderdaad mogelijk is.

Vervolgens kwam Wouter met de vraag of het misschien mogelijk is om aan het begin van de trip enkele dagen te winnen om dan aan het eind wat méér dagen te hebben om eventueel nog een paar dagen te kunnen fietsen vanaf Travemünde richting huis. Dit zal toch zeker lekker zijn na al dat gereis in bus, trein en ferry. Wel, na enig zoeken, vergelijken, route maken hebben we nu besloten om vanaf Osnabrück op zaterdagochtend vroeg 20 mei met een ICE te reizen naar Itzehoe. Noordwest van Hamburg. Daar kunnen we dan rond 10.00 zijn om vanaf daar te fietsen naar Kiel, naar de ferry van Stena-Line. Een trip van om en nabij 83 km. Dat moet te doen zijn. Op deze manier winnen we 2 dagen en doen we toch niet al te veel afbreuk aan het oorspronkelijke plan.

We doen dan wél van vrijdag op zaterdag een overnachting in Osnabrück en gokken erop dat iemand ons die vrijdagavond naar Osna wil brengen. Maar dat zal zekers wel goed komen. Inmiddels zijn een hotelletje én de treinreis al geboekt. De ferry zal ook snel geregeld worden. Dus de eerste zaken liggen nu tóch wel een beetje vast.

Meindert & Wouter.

Jan

Mooie uitdaging.
Wegbrengen naar Osnabrück is geen probleem, doe ik graag.

Anneloes

Tof plan!