meindert-wouter.reismee.nl

2 daagse testrit.

Samen op pad voor een 2 daags test/trainingsritje. We zijn vandaag en morgen op pad met de Koga's om verschillende zaken gewoon in de praktijk te testen. Al fietsend kom je er het snelst achter waar nog wat moet worden aangepast. Het plan is om gewoon alles op de fietsen te pakken en een mooie trip te maken. Omdat Wouter zondagavond nog dienst heeft gaan we niet vroeg weg, een uurtje of 11. Over de "rode brug" richting de Veluwe. Hattem, Wezep, de Dellen, Vierhouten, Elspeet, Uddel naar Otterlo, 65km. Het regent, miezert maar ook best wel droge momenten. Een goede test voor regenjas, broek en vooral de tassen. Ik heb voor de nacht een trekkershut geboekt op camping Beek en Hei, Otterlo. De tentjes zijn wel mee maar tóch, een beetje comfort is toch ook wel oké. Voor de warme maaltijd heb ik lekkere Chili con carne gemaakt. Rond half 5 zijn we geland bij de receptie, hut nummer 2 is voor ons. Snel het kacheltje aansteken, kleding uithangen. De Koga's kunnen mooi onder de dak oversteek. De Chili smaakt heerlijk, natuurlijk. De stapelbedjes zijn minimalistisch maar prima om het matje en slaapzak te gebruiken. De regen valt duidelijk hoorbaar op het dak, straks een lekkere bak thee met honing. Ik denk, we gaan op tijd de kooi in.

Een mooie, nuttige dag. Lekker gefietst, wind tegen en regen viel best wel mee. Morgenochtend richting Arnhem, Posbank. Dan richting Brummen en min of meer de IJssel volgen naar Zutphen, Deventer naar huis.

Inmiddels zijn we alweer een dag thuis maar bij deze nog een mini verslagje van de 2e fietsdag. Na een goede nachtrust in het hutje zijn we rond 7 uur weer present. Voor het ontbijt hebben we havermout mee om zelf klaar te maken. Natuurlijk ook thee met honing. Op het 2 pits gasstel kunnen we ook mooi water koken voor hete thee voor in de bidons, top!!! Iets voorbij 9uur zijn we weer op weg. Voorlopig geen regen, eerst zuidoostwaarts tot bij Arnhem. Langs het openlucht museum, Burgers-zoo. In Rozendaal een kleine koffiestop. Dan gaan we klimmen en dalen over de Posbank. We dalen weer af langs het Soerensebroek, Laag-Soeren, Leuvenheim naar Brummen. Tijd voor lunch. Bij een echte warme bakker aan het dorpsplein kunnen we mooi binnen zitten, genieten van verse koffie met héérlijke belegde bol!!! De route gaat nu min of meer de IJssel volgen en, zeer prettig, de wind staat achter! Nét buiten Brummen komen we nog voorbij de boerderij waar Wouter is geboren. Cortenoever, langs Zutphen, noordwaarts. Bij voormalig kasteel Nijenbeek maakt de route een kleine lus. We zien afgeknaagde wilgen stammen, duidelijke sporen van de aanwezigheid van bevers. Via de Wilpse klei-polder naar Deventer. Bij de "Bolwerkersmolen" zie ik dat de deuren openstaan, de molen draait volop. We stappen af, kijken naar binnen en krijgen prompt een rondleiding, écht gaaf! Verder over de dijk, Terwolde, Welsum, Veesen, de pont bij Wijhe. Bij mijn broer Tiem leggen we nog even aan voor lekkere hete thee. Als we verder willen regent het inmiddels. Tóch nog de regenoutfit aan, het is niet anders. De inmiddels serieuze wind staat nog steeds achter.

Na 102 km zijn we weer in Zuid. Lekker 2 dagen op de fiets, nuttig om te kijken, ervaren, hoe het "fietst" als de omstandigheden niet zo "top" zijn. Óók nuttig om te ervaren hoe het is om samen op pad te zijn. Nou, dat ging wel zeker prima!

Groet, Meindert en Wouter.