meindert-wouter.reismee.nl

Proef kamperen.

Grüss euch, goedemiddag,

Natuurlijk, het moest zeker een keer gebeuren. Slapen in onze tentjes. Het testen van tent, matjes, slaapzak en wat er verder nog bij hoort. Tijdens onze 2 daagse fietstrip naar de Veluwe hadden we alles al wel mee maar nog steeds was het daadwerkelijk overnachten in de tent nog niet gebeurt. Tot nu dus. Als eerste heeft Wouter zich thuis, vorige week, in de tuin geïnstalleerd. En dat leverde al snel als resultaat op dat er nog wél iets moest veranderen. Het was gewoonweg te koud in de slaapzak. Natuurlijk, de temperatuur was ook om of onder nul maar dat zal ons straks óók best wel een keer kunnen overkomen. Ook al is het dan al juni.

Dit weekend ben ik de uitdaging aangegaan. Tentje opgezet in de tuin, matje erin, isolatiedeken op/om het matje en slaapzak erop. Ik was natuurlijk al een beetje voorbereid door de ervaringen van Wouter dus ik had lekker een setje dun thermo ondergoed aan én sokken van merino wol. De lekkere wollen muts was ook mee. Wel, het is mij als totale kampeerleek, zéker errug meegevallen. Ondanks een temperatuur van onder nul heb ik het niet koud gehad. Dat viel mij alleszins mee, had ik eigenlijk niet verwacht. Ook de tent zelf blijkt een prima keuze, snel opzetten met enkele bijzonder handige "dingetjes". Dus afgelopen nacht heb ik er direct een nachtje aan vast geplakt. Dat stelt mij toch wel gerust voor als we daadwerkelijk op weg gaan.

Wouter heeft inmiddels wat aanpassingen, investeringen, gedaan en heeft ook al een aangename nacht door gebracht op "camping Looman". Dus kunnen we wel zeggen dat deze thuis kampeer sessies zéker nuttig zijn geweest waardoor we nu toch met wat meer vertrouwen verder kunnen gaan voorbereiden.

Van mijn broer Jan heb ik een tarp te leen die ik ook mooi even kon uitproberen. Handig als fiets-parkeer, waslijn plekkie, uit de wind zitten en nog meer mogelijkheden. Ik weet het, elke kilo is er één, maar deze meenemen is zeker een punt van overwegen.

Tot zover, Wouter, Meindert.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!