meindert-wouter.reismee.nl

Wintertraining dag 2.

Oei! Het is koud, serieus koud. Ik lig in mijn slaapzak, de wekker gaat, 06.30. De temperatuur in het tentje is +3 en buiten is alles wit aan gevroren. Dat was het al toen ik vannacht even eruit moest. Máár in de slaapzak is het aangenaam warm en dat maakt mij wel blij. Dat betekent dat het met het matje en slaapzak toch wel behoorlijk goed zit . Ik moet mijzelf er toe aanzetten op te staan, vanuit het tentje naast mij klinkt inmiddels: goedemorgen Meindert. Oké, Wouter is ook wakker, dan opstaan dus. We kunnen al wél binnen bij de kachel ons eigen havermout ontbijt klaarmaken. Dat is wél errug prettig. Ook kunnen we hier lekker thee maken, met honing natuurlijk. De bidons goed vullen, kokend water in de thermoskannen voor onderweg. De tenten inpakken, fiets kleding aan en om 09.15 zijn we weg. Het is koud, mistig en al direct is het gemis van mijn Garmin duidelijk. Gisterochtend ben ik mijn navi vergeten en direct bleek al hoe heel veel makkelijker je een mooie route fiets als je gewoon dat uitermate ideale hulpmiddel bij je hebt. Gewoon écht beter opletten de volgende keer, dat kan ik alléén mijzelf verwijten .

Eerst naar Rees am Rhein, hier willen we de Rijn oversteken met het pontje maar helaas gaat het pontje niet dus moeten een stukkie terug. Via een best wel grote brug steken we over. Het is dusdanig mistig dat we het hoogste punt van de overspanning niet eens kunnen zien. De mist maakt ook dat het nog kouder aanvoelt dan dat het al is. We moeten wat improviseren qua route bepaling maar gelukkig heb ik wél een printje bij me van het plan. Eerst naar Xanten. We gebruiken google maps als hulp voor het navigeren. In Xanten maken we een heerlijke koffiestop mét Apfelstrudel, natuurlijk . Als we weer opstappen is er eindelijk een beetje Sonnenschein. Vanaf hier gaat het weer westwaarts. Steeds ietsje meer zon en vooral steeds vaker klimmetjes zodat we onszelf én de Koga's ook hiermee kunnen testen. Langs Uedem, Goch richting de grens. Net onder Kranenburg gaan we linksaf richting Groesbeek. Pal op de grens nog een kleine stop op een plekkie waar we even heerlijk uit de wind kunnen zitten. Klimmen is leuk maar dan ook nog met een straffe wzw-wind heel de dag tegen maakt het best wel pittig. Groesbeek, Zevenheuvelenweg, Berg en Dal en dan Nijmegen. Om 17.00 uur stoppen we bij station Nijmegen en besluiten even aan te leggen voor een heerlijk broodje Döner en nog wat te drinken. Nog zo'n 20 km naar de auto. We volgen de F325, fietssnelweg naar Arnhem en hoe fijn, de wind staat eindelijk achter, TOP! Een laatste klim over de John Frost brug en naar Arnhem-berg waar de auto staat. Het laatste stuk regent het een beetje.

Om 19.00 rijden we de stad uit, om 20.00 zijn we terug in Zwolle. Twee mooie, pittige, nuttige, leerzame fietsdagen die ons weer dichter naar het "grote" doel hebben gebracht.

Groet, W&M.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!