meindert-wouter.reismee.nl

Laatste week.

Guten abend, good evening, goedenavond,

We zitten in de laatste week. De week van "Le grand Départ". Dus voorlopig laatste week thuis, laatste weekend thuis, voorlopig laatste werkdag, laatste keer gras maaien, laatste keer asperges eten en laatste keer op fiets naar Almelo. Gaat niet door trouwens. Ik ben door de dienstindeler bijzonder gematst, ik hoef alleen maandag nog te werken. Helemaal top! Lekker rustig naar het vertrek toe leven! Even leek er misschien toch nog een spaak in het wiel te worden gestoken. Zaterdag a.s. gaan we met de trein van Osnabrück naar Itzehoe en juist afgelopen week was er de dreiging van serieuze spoorwegstaking in Duitsland. Voorlopig niet op zaterdag maar toch? Wat als? Maar met broer Jan kon ik al snel een oplossing bedenken, vervoer naar boven Hamburg zal geen probleem zijn. Jan rijdt ons gewoon een stukkie verder. Een kanjer! Gelukkig kwam vanochtend het bericht door dat DB en de vakbond een voorlopige overeenstemming hebben, de staking ist abgewendet. Voorlopig althans.

De laatste weekenden heb ik op de DB-planner in de gaten gehouden of de betreffende ICE op zaterdagochtend nog een beetje volgens plan heeft gereden en dat zag er best "pünktlich" uit. Ook de geboekte fiets en zitplaats reserveringen heb ik al opgezocht, altijd handig als je een beetje weet waar je in moet stappen. De enig echt onberekenbare factor, het weer, lijkt tot nu toe ook best wel gunstig.

Kortom, nog even en dan gaat het gebeuren! Dan gaat het prachtige avontuur beginnen. Nog een paar laatste dagen zu Hause!!!

M.