meindert-wouter.reismee.nl

Over kilometers gravel wegen tot op de E45.

Goedenavond vanaf Örnäs camping in Amal aan het Vänern meer, Zweden. We zijn weer een stukkie verder noordwaarts. Vanochtend rond 08.00 al opgestapt, dus vroeg opgestaan. Alweer of nog steeds héél erg lekker weer! De jas was, toch nog vroeg, al niet meer nodig. Eerst naar Vänersborg, onder aan het grote meer. Vanaf daar langs de westkant van het meer noordwaarts. Wel het was een errug gevarieerde route vandaag. Eerst door bossen en zo nu en dan bijna tot aan de oever. Verderop enorme uitgestrekte landbouw gebieden met hier en daar een grote boerderij, een enkel klein kerkje en vooral heel veel ruimte. Net voor de middag dan eindelijk een kleine market waar we lekker hebben kunnen inslaan. Op enig moment kwamen we op de E45 terecht, een semi grote weg, waar je dus blijkbaar ook op de fiets mag zijn. Niet echt prettig als je wordt ingehaald door zo'n mega Zweedse truck van ruim 27m en zeker 60ton. Gelukkig konden een rustplek aandoen waar we een heerlijke pastasalade hebben opgepeuzeld! Iets verderop konden we afslaan en veranderde het asfalt in gravel. Kilometers lang klimmen en dalen met soms onwijs mooie uitzichten. Wat een genot is het dan zulke stabiele Koga's bij ons te hebben. Zij geven geen krimp. Hoewel het weer nog steeds heerlijk is, is achter ons een donkere lucht te zien. Als we Amal kunnen halen hebben we ten eerste 115km weggetrapt, kunnen we weer een supermarkt aandoen en kunnen we ook vast een overnachting regelen. Dat is dus allemaal gelukt en zodoende zitten we nu dus in een trekkershutje op Örnäs camping. Dit keer dus niet de tent. Lekker douchen, eten en volop stroom om de boel ff weer goed op te laden. Morgen verder naar Karlstad aan de noordkant van het meer.

Welterusten, Meindert en Wouter!

Margreet

Klinkt erg leuk allemaal. Veel fietsplezier morgen!

Ben en Inge

De vaart al flink te pakken Meindert! Hele goede reis samen. Groeten uit Heerde

Jos en Germien

Hoi Meindert en Wouter, zo le lezen veel kilometers en genieten in Zweden. Wij zijn vorig jaar ook in de buurt van Karlstad (Ransäter ten noorden ervan) geweest super mooi daar. Wij wensen jullie veel fijne en veilige fiets kilometers toe. Groeten Germien en Jos

Agnes

Heel leuk om de verhalen te lezen en jullie te volgen!