meindert-wouter.reismee.nl

500 km.

God kväll, goedenavond allemaal,

Die titel is terecht. Vanmiddag, vlak voor onze bestemming voor deze dag, zijn we de eerste 500 km gepasseerd. Best knap, vinden we zelf. Wel, vanochtend vroeg hebben we de nog natte tenten, tarp ingepakt. Toen was al wel duielijk dat ook vandaag weer een mooie dag ging zijn. Om 05.45 was de rivier bij ons plekkie nog in nevelen gehuld maar al rap deed de zon dit alles verdwijnen. Rond 08.30 opgestapt. Na een kleine mis interpretatie van de Garmin door mij ging het toch snel weer noordwaarts. De route ging over een oud spoorweg trace, klarälvsbanan. En dat ging erg prettig. Schitterend weer, weinig klimmen en vooral de wind lekker in de rug!!! Onderweg een keer koffie, gewoon in ons ondershirt en rond de middag weer even boodschappen gedaan. De pasta salade als lunch was weer heerlijk.

Zo tegen 16.45 overleg, waar gaan we overnachten, hoever gaan we nog door?? Op de Garmin even gezocht naar een camping. 12 km verderop. Via google een telefoon nummer gevonden en direct maar gebeld. We kunnen terecht. Omdat onze batterijen ongeveer allemaal leeg zijn besluiten we voor een stuga te gaan. Als we er zijn aangekomen besluiten we dat morgen een rustdag gaat worden. Wát een heerlijke plek! Een stuge met sanitair en keukentje, een terras met bank en héél veel ruimte om onze natte tenten te laten drogen! Een winkeltje is niet direct in de buurt dus maken we wat eten uit de eigen voorraad. Alles aan de lading, wasgoed alvast uitzoeken, hier is was gelegenheid. Inmiddels is het 22.15, we zitten nog steeds buiten en donker wordt het ook nog niet.

Morgen dus geen dag in het zadel, hooguit voor wat boodschappen halen.

De groeten uit Stöllet, Camoing Björkebo.

Wouter, Meindert.

Gerry

Niet alleen de batterijen, maar ook jullie zelf weer even opladen!

Sander

Gefeliciteerd met de eerste 500km, lekker bezig!

Renate

Prachtig, de eerste 500 km zitten erop. Geniet van jullie rustdag.

Eppe en Miny

Wat een mooi reis en al 500 km achter de rug ,nu maar even lekker bij komen respect!

Jan Z

Respect, mannen! De eerste 500 zijn echt wel een rustdag waard, wel verdiend.

Joke

Met veel plezier jullie eerste verhalen gelezen. Lekker genieten van jullie rustdag en de mooie plek