meindert-wouter.reismee.nl

Een lange, natte dag.

Good evening,

Vanochtend rond 05.00 wakker. Ik wilde graag vroeg vertrekken omdat ik ten eerste eerst met de ferry over moest en ten tweede omdat ik graag Steinkjer wilde halen. Dus een trip van 115 fiets kilometers. Het weer was zoals voorspeld, nat dus. Dan direct maar de regen outfit aan en op naar aanlegsteiger. Als fietser mag je voor niks mee en je hoeft niet lang te wachten. Er pendelen permanent twee ferry's heen en weer. Net voorbij 07.00 sta ik aan de waterkant en al snel kan ik ook aan boord. Fiets aan de zijkant gestald en naar boven. Daar kan ik lekker warm zitten met een verse koffie erbij. Net voor 08.00 ga ik weer van boord en beginnen aan de trip. Rond 10.00 tijd voor koffie met cheesecake, heerlijk!!!

Na deze stop wordt het serieus fietsen. Kilometers klimmen, soms weer een stukkie dalen en dan weer opnieuw omhoog. Afzien, het regent ook bijna aan een stuk door. Het fietsen in het regenpak valt mij zeker mee en tijdens war langere afdalingen is het ook gewoonprettig wat het is gewoon echt koud. Ik doe een kleine lunch-stop in een afdakje want iets anders kom je gewoon niet meer tegen in deze "wildernis". Dan opeens is daar de Skarnsundbrua. Een enorme, hoge brug. Moet/mag ik hier over? Ja dus. Nou, vooruit dan maar. Gelukkig is er een gescheiden fietsstrook.

Het regent nog steeds als Steinkjer in zicht komt. Vanochtend vroeg heb ik al een hytte geregeld op een stadcamping. Keurig bevestigd per mail met duidelijke aanwijzingen wanneer ik aankom als er niemand zou zijn. Na aankomst lekker heet douchen, eten maken en straks lekker plat. Morgen verder richting Namsos.

Groeten uit Steinkjer, M.


Reacties

Reacties

De buurman

Dat zijn mooie afstanden. Gang zit er mooi in

Renate

Top gedaan ?
Super mooie brug❗

Deetje

Wauw wat ben je toch een kanjer, in je eentje en toch zo genieten....topper

Herman Lobker

Topper helemaal alleen succes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!