meindert-wouter.reismee.nl

Namsos naar camping Kjelleidet.

God kveld Alle, goedenavond allemaal.

De nachtrust in Namsos heeft goed gedaan. Vanochtend om 07.20 al op weg. Namsos is nog uitgestorven op deze zaterdagochtend. Het regent, dat is makkelijk. Dan gewoon de regenoutfit aan. En ook nu weer is het direct alweer klimmen en dalen. Maar het voelt direct een stuk beter dan gister. Gewoon de kleinste versnelling erop en min of meer op souplesse omhoog, in een cadans die goed voelt. Je komt al heel snel in een behoorlijk leeg gebied. Niemand op de weg maar óók dus nergens een plekkie waar je ff een droog een bakkie uit de thermos kan pakken. Toch na een hele tijd is er ineens een parkeerplek met een ini-mini wc huisje. En ook gewoon met alles wat er bij hoort te zijn. Een heel stuk verderop is een camperplaats met daarbij een deels afgesloten restaurant gebouw. Dit deel is op slot maar nog wel toegankelijk is een was/toilet/douche/wasmachine ruimte. En daar is het warm en droog! Meer is niet nodig, toch?

Weer een eind verder moet ik met de ferry over. Ha, welk een toeval, de 2 Hongaarse jongens van gister staan er ook. Zij vertellen dat de ferry pas weer om 14.30 zal vertrekken dus meer dan een dik uur om even op te drogen, warm worden én vooral even lekker te eten. Twee pizza punten gevolgd door koffie met aan punt appelgebak mit Sahne! Dan kunnen we aan boord. Aan de overzijde nemen we weer afscheid, inmiddels zijn er ook al twee Duitse jongens bijgekomen.

Als ik inmiddels zo'n 75km heb gedaan sta ik voor een keuze. Hier wat zoeken om et overnachten of nog doorgaan. De benen voelen nog steeds errug goed maar doorgaan betekent wel dat ergens een hytte regelen meteen dan ook een héél stuk verder zal zijn. Ik waag het erop. Tegen 17.00 uur zoek ik in de Garmin of er ergens een camping is die ook nog aan de route ligt. Ja, maar dat is zeker nog ruim 20km verderop. Ik ga toch bellen en gelukkig is er nog een hytte vrij. Dat betekent nog wel bijna twee uur doorstampen maar ik weet dat ik straks een droog en heerlijk warm plekkie zal hebben. Als ik tegen 19.00 aankom staan er 118km op de dagteller en nog steeds voelen de benen goed. Ik ga denk ik vaker een pizzapunt scoren!

Een prachtig huisje met mega view!!! Een keuken blokje met water en sanitair vlakbij, alles nieuw en vrij beschikbaar. Een lange, best zware dag door het vele klimmen en dalen met bovendien heel de dag Pluvius(Jupiter de regengever) als begeleider. Maat ik ben weer erg aangenaam verrast door het goede gevoel in de benen!!!

Sees i morgen, Gott natt. Tot morgen, welterusten.

M.

Reacties

Reacties

Dienke

Wat fijn om te lezen dat je zo’n goede dag hebt gehad Mein. Zet hem op!

Sander

Fijn!! Mooie dag en Opzich wel leuk dat je steeds weer fietsers tegen komt met het zelfde doel! Hopen dat de benen zo blijven. ???

Wouter

Klinkt goed Meindert!

Jan en Klaarke uut Oene.

? vanuit ??

Monique

Wat ben je toch een doorzetter! Goed om te lezen dat deze dag beter was.

Frederik

Wat een prestaties al tot dusver. Respect! Zet m op, veel succes en geniet ervan.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!