meindert-wouter.reismee.nl

Met de ferry.

Hoi allemaal,

Het was vandaag een dag met drie keer een ferry overtocht. Altijd een leuke onderbreking, je kan even binnen zitten en opwarmen en meestal is er koffie en iets lekkers te krijgen. Toen ik vanochtend opstapte was het droog maar ik heb toch alvast de regenbroek en overschoenen aangetrokken. De weg was nat en het was ook koud. Zo blijven de benen en voeten droog en niet snel koud. Rond 09.30 uur was ik al bij de eerste ferry. Ik kon zo de boot in fietsen, ze lag aangemeerd. Snel de Koga geparkeerd en hup, naar boven. Lekker bakkie verse koffie met een sandwich en nog een muffin voor mee te nemen. Als ik er weer af ben kan eigenlijk direct de regenjas erbij aan. Het begint te regenen, het zal ook niet meer droog gaan zijn vandaag. Tóch geniet ik van een grote meevaller die alle regen helemaal niet vervelend maakt en dat is de wind. Vandaag staat ze bijna heel de dag achter, in de rug dus. Er zijn hele lange gedeelten dat ik moeiteloos 26 tot soms 30 km/h draai. HEERLIJK!!! Om ongeveer 14.00 uur ben ik bij de tweede ferry en staat er al bijna 90km op de teller. Omdat ik hier een tijdje moet wachten zoek ik alvast naar een plek voor de nacht. Op zo'n 35km is er een camping, gelegen aan de route. Even bellen dus. Blijkt er een Nederlands sprekende eigenaar te zijn die direct huisje 12 voor mij vastzet. Erg prettig vooral daar het weer almaar beroerder wordt. Er valt weinig meer te zien. Rechts zijn enorme rots bergen met watervallen maar ik zie ze haast niet meer. Links is de zee maar ik zie er zo goed als niets van. Maar die wind achter, och wat lekker! Bijna als vanzelf fiets ik naar ferry nummer 3. Het natte asfalt vliegt onder de wielen door, zo lijkt het. Ook hier weer even wachten maar wél een verwarmde ruimte. Nog pakweg 7km te gaan en dan ben ik op Offersoy Camping. Snel inchecken. Inderdaad zijn de eigenaars een Nederlands paar dat sinds februari van dit jaar officieel is geëmigreerd.

Wel, snel de bagage naar binnen, de Koga kan binnen in de schuur, en dan onder de hete douche. Hé hé, daar knap ik van op. Ik zie ook dat ik hier een heerlijke pizza kan bestellen. Wordt door gastvrouw Irma ter plaatse klaar gemaakt. Dát laat ik mij heerlijk goed smaken!

Deze dag was een bijzonder grijze, natte en koude dag maar dat viel allemaal weg tegen de zalige wind in de rug. Daarom toch lekker 122km weg kunnen trappen en dat met 3 x een ferry overtocht. Weer een mooi stuk richting Bodo.

Tot morgen, groet aan alle volgers, M.

P.s. Zojuist zijn de twee Hongaarse mannen ook gearriveerd alhier op de camping. Kwamen direct vragen of alles oké was. Da's leuk toch? Heb ze snel over de pizza verteld.


Reacties

Reacties

Anneloes en Jesse

Heerlijk verhaal weer Mein??. En ondanks alle niet-fijne dingen, maakte die rugwind gewoon tòch je dag haha:) Bizar hoeveel km’s je gefietst hebt vandaag. Hebben met een glimlach je verhaal (voor)gelezen. Fijne avond! Succes weer morgen.

Deetje

Wat een gezellige verhalen verteller ben jij toch. Je schrijft zo gezellig, dat je direkt in het verhaal zit. Man wat ha je goed. En wat leuk dat je weer de Hongaarse mannen hebt ontmoet, zijn haast reisvruenden aan t worden , you never bike alone

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!