meindert-wouter.reismee.nl

Regen, regen en regen.

Goedenavond,

Ja, de titel is helaas helemaal terecht. Vanaf vanochtend heeft het heel de dag geregend. Vooral voor de middag heeft gewoon geplensd, na de middag was er gewoon regen. Máár toch, deze dag was voor mij al na 5 minuutjes helemaal geslaagd. Nog maar net op weg of naast mij zag ik een eland die iets verderop voor mij de weg overstak. Ik had tijd om de camera te pakken en rustig af te drukken. Geweldig wat een groot dier! De ferry van 07.20 was goed bezet met fietsers, enkelen heb ik de laatste dagen regelmatig al getroffen. Als we de eerste ferry verlaten is er direct een 11% klim, om er even in te komen, pffff! Het regenpak doet z'n werk voortreffelijk. Na een tijdje kom ik aan bij weer een lange tunnel. Deze is voorzien van een waarschuwing systeem die je als fietser even moet activeren. Er gaan dan 2 oranje lampen knipperen voor de ingang van de tunnel zodat autoverkeer weet dat er fietsers in de tunnel zijn. Je fietst uiteindelijk wél gewoon op de rijbaan. Een veilig, goed werkend systeem!

Na weer een tijdje ferry nr2. Als ik hier afkom ga ik direct even naar de Spar winkel. Wat inkopen doen en vooral even warm en droog een bakkie doen met iets lekkers. Ondanks het baggerweer ga ik toch gewoon door. Tegen 14.15 sta ik bij Vassdalsvika aan de kade voor ferry nr3. Hier moet ik even wachten, sanitaire stop en weer beetje opwarmen. Als ze ligt aangemeerd is het snel met de fiets erop en naar binnen. Lekker warm zitten, het duurt zeker een half uurtje.

Aangekomen in Ornes is het niet zo ver meer naar camping Reipa. Gelukkig heb ik gisteravond al een huisje gereserveerd, alles zit vol. Vanwege het takkeweer kiezen veel meer fietsers voor hytte i.p.v. de tent. Als ik binnenstap komt de warmte mij tegemoet, zalig! Snel alles naar binnen, een waslijntje spannen en zoveel mogelijk de natte boel ophangen. Na een hete douche een maaltijdje klaarmaken en nu lekker zitten op een bank! Straks lekker in de slaapzak. Morgen verder naar Bodo, nog een dikke 110 km.

Tot de volgende, Meindert.

Reacties

Reacties

Renate

Wat een mooi systeem voor de veiligheid van de fietsers in de tunnels.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!