meindert-wouter.reismee.nl

Van Lofoten eilanden naar Vesterålen eilanden.

Gutenabend Alle,

Ik lig nu in mijn tentje in de slaapzak. De wind gaat nog behoorlijk te keer maar hier binnen is 't best oké. De etappe van vandaag bracht ons van de ene eilanden groep naar de andere eilanden groep. Lofoten naar Vesterålen dus. Vanochtend om 08.20 alweer in het zadel. Toen toch nog weer met het regenpak aan. Eerst zo'n 28km naar de ferry Fiskebøl-Melbu. Toen we aankwamen was het inmiddels droog. De wachtruimte was open en warm dus lekker binnen een bakkie en de regen outfit inpakken. Na een halfuur was de ferry daar en dus snel aan boord. Halfuur later weer van boord in Melbu. Op de Vesterålen nu. Hier direct even geshopt en toen op fietse.

Het weer is inmiddels zeer prettig, evenals de wind mee. Mooie plaatjes aan één stuk door. Óók nu weer enkele prachtige maar altijd steile bruggen die we over moeten. Mooi maar altijd een uitdaging, je fietst wél gewoon op de rijbaan. Op je fiets op een errug klein verzet! Gelukkig zijn de mede weg gebruikers altijd erg geduldig en netjes. Na zo'n 90km even overleg waar te overnachten. De eerste optie was nog niet open maar een zeer vriendelijke mevrouw verwees ons door naar de volgende mogelijkheid. Andøy Friluftssenter, nog zo'n 10km verderop. Na 112km zijn we er. Weer een flinke afstand. Een hytte is niet meer beschikbaar dus wordt het de tent. Ook prima, het is droog. Óók prima is het feit dat we hier lekker een warme hap mét een heerlijke pint kunnen nuttigen!

En nu lig ik dus lekker met een gevulde maag nog een verhaal te maken. Zoals gezegd gaat de wind nog flink te keer maar tentje staat z'n mannetje!

Morgenochtend op weg naar Andenes voor de ferry terug naar het vaste land. Zij vertrekt om 17.00 uur. We moeten nog pakweg 75km dus dát gaat lukken. Voor morgenavond is al een overnachtinkje geregeld, direct daar waar de ferry aanlegt. Ik doe het licht uit en zeg welterusten.

Groet'n Wouter & Meindert.