meindert-wouter.reismee.nl

Laatste etappe op de eilanden.

Hei Alle,

Live vanaf Ferry MV Skutvik tussen Andenes en Gryllefjord. Vandaag een makkie. Nou ja, er moest slechts 75km weggetrapt worden. Na een behóórlijk ruige nacht met véél wind en ook een paar buien goed opgestaan rond 05.45. Het stemt mij vrolijk dat mijn tentje dit geweld goed heeft doorstaan en dat ik heerlijk warm in de slaapzak heb gelegen. Rond 08.00 weer in het zadel en op weg. Na een half uur de eerste hindernis. Weer een knoepert van een brug. Eenmaal hierover moeten we even besluiten of we via de oost of westzijde van het eiland gaan. Het wordt de westzijde. Goede keus, prachtroute en weinig verkeer. Het is niet helemaal droog maar de wind staat weer erg prettig achter. Nét voorbij 11.00 uur komen we bij de zo ongeveer enigste gelegenheid langs de route om aan te leggen. Dat doen we dan ook. We hebben tijd genoeg dus we maken er ook maar een lunchpauze van. Panini, baguette, koffie en thee. Het is iets beter dus de regenbroek gaat uit. In Bleik doen we nog een stop. Dan door naar Andenes. Ruim op tijd zijn we bij de kade. Het duurt nog wel even dus we kleden alvast even om. Dan, als Ferry MV Skutvik is aangemeerd kunnen we aan boord. Fietsen stallen, vast binden en naar boven. Zo'n 1¾ uur relaxen naar het vasteland. Overnachtinkje is geregeld dus straks direct van de ferry naar onze bestemming.

Morgenochtend op weg naar Tromsø, 150km. Mijn tellertje staat inmiddels op 2150km.

Groet'n vanaf bijna Gryllefjord, W&M.

Dienke

Wauw.
Wat een mooie foto’s weer. Verhaal was ook weer leuk om te lezen. Die brug ook..goed klimmetje.
Fijne avond!

Anneloes

Mooi bericht weer. Fijne avond samen en succes weer morgennnn.

Agnes

Een ruige nacht zonder kater ? en een goeie dag. Mooimooi! Heel leuk om te lezen en jullie zo te volgen. Ik geniet ervan en vd foto’s. Veel succes met de 150 km van vandaag!

Stijn

Blijft genieten om jullie reisverslag te volgen. Veel succes en plezier verder !