meindert-wouter.reismee.nl

Richting Tromsø.

Hoi allemaal,

Weer een update. Dit keer vanuit de tent ergens in de natuur langs weg nr.82. Zo'n 35km voor Tromsø. Vandaag een pittige rit volgens de beschrijving in het routeboekje. Óók de Garmin gaf hetzelfde beeld. Meerdere lange tunnels en 2 behóórlijk zware beklimmingen. Na zo'n 75km nog een ferry.

Omdat óók zeker was dat we onderweg zo ongeveer niets zouden tegenkomen voor proviand wilden we vóór vertrek eerst wat inslaan. Dit betekende wél dat we moesten wachten totdat de winkel open ging. Om 09.00 uur dus. Het zij zo, dan iets later vertrekken dan gewoonlijk. Met dit gegeven én de zwaarte van de rit had ik bedacht dat het vandaag kunnen komen tot de ferry al best oké zou zijn. Maar we hebben weer flink uitgehaald en zijn veel verder gekomen. De dag was geweldig! Een mooie aanloop naar de klim, de klim zelf en de totaal andere wereld boven waar sneeuw ligt en bergmeren nog bevroren zijn. In de loop van de dag kwam steeds vaker de zon erbij hoewel het nog steeds koud blijft. We konden zelfs de ferry van 16.00 nog halen. Zo'n 40 minuten varen dus even eten en overleg. Wát gaan we doen qua overnachting? We besluiten nog door te fietsen en dan zien we wel of we een plekje vinden voor de tent. In de natuur dus, we hebben maaltijden bij ons, water, kookgerei én voor morgenochtend ontbijt. Dus zodoende staan we nu ergens aan weg nr.82 al een heel stuk richting Tromsø. Vandaag weer bijna 115km verder gekomen.

Morgenochtend dus verder, naar de meest noordelijk gelegen universiteits stad ter wereld. Volgens een snelle berekening zouden we nu nog zo'n 600km af te leggen hebben. Voor vandaag is het gedaan, welterusten en groet'n vanaf "camping In the Wild".

Wouter, Meindert.

Jesse en Anneloes

Mooi verhaal en wat blijven jullie bizar veel
km’s wegtrappen elke dag. Zó knap! Hopelijk was het een prima nachtje in the wild. Wij zitten nu om 07.07 aan een bakkie op Schiphol. Op naar Toscane voor een huwelijk. Groeten!

Frans en Riky

Weer een mooie omgeving jammer dat je geen schaatsen bij je hebt als er ijs ligt