meindert-wouter.reismee.nl

Een tussendag.

Goedenavond allemaal,

Vandaag was voor ons een soort van tussendag. Zo'n dag om ergens te komen, ergens voorbij te komen, zoiets. Hoe dan ook, de dag begon weer vertrouwd. Nat, grijs en somber. Vanochtend nog in de tent was ik blij dat daar binnen alles droog was. De tassen, de gewone kleding, de fietskleding, schoenen, alles. Dus ik dacht, oké buiten miezert het, ik doe direct de fietskleding aan maar ook al het regenpak. En dat werkte best oké. De tent is zo lang mogelijk blijven staan, zo was er voor het ontbijt maken, voor de spulletjes steeds een droog plekje. Wel, om 08.00 waren we weer op weg. En al vrij snel ging het toch wel weer serieus omhoog. Klimmetjes tot 10% deden ons weer op een soort hoogvlakte, fjell, komen. Ruig, leeg, en nat. Bergen zaten weer verstopt in nevel en laaghangende wolken. Aan het eind volgde een lekkere afdaling. Na anderhalf uur, rond 09.30 kwamen we nog vóór Tromso terecht bij een mooie ruime winkel mét koffiehoek, bakkerij, salade buffet, toilet en verder wat je nodig kan hebben. Hier hebben we ruim de tijd genomen. Boodschappen doen, koffie, lekkers erbij, etc, etc.

Met de tassen vol ging het verder naar Tromso. De stad hebben we links laten liggen. Via een hoge brug er naar toe en via een hoge brug er weer uit. Het was niet het mooiste deel van de dag. Fietsen op de fietspaden hier is gewoon 3 x ruk. Je bent alleen maar bezig met ontwijken van hobbels, bobbels, in/uitritten, uithollingen, putdeksels die nét te hoog of te laag liggen. We waren blij dat we de stad achter ons konden laten. Niet dat de wegen nu beter werden, zeker niet. Op enkele momenten moesten we gewoon over de E8, samen met alle andere verkeer, niet prettig!!! Pas toen we aan de laatste pakweg 25km naar de ferry begonnen werd de route mooier, rustiger, stiller. Inmiddels hadden we een overnachting geregeld in Svensby, waar de ferry weer ging aanleggen. Om 18.20 was het vertrek, 20 minuutjes later meerde zij weer aan. Een paar honderd meter en de campingplaats was al daar. Huisje nummer 1 is voor ons, sleutel ligt in het kluisje. Als we binnengaan is eigenlijk direct de gedachte, whaw, dit is een pracht plek voor een rustdag. Mooi huisje, eigen sanitair, overdekte veranda en heerlijke rust. Snel overleggen met de beheerster die even wat schuift met boekingen en onze rustdag morgen is een feit, TOP!!!

We kunnen nu al direct onze tenten te drogen hangen, daarna wat eten maken. Ha, gebruik van de sauna in ook mogelijk. Wouter gaat snel uitproberen, ik pak even een lekkere douche. Als we lekker op de bank zitten opent Wouter een meegebracht mini flesje Ballentines Scotch Whisky!!! We genieten ervan. Morgen geen op tijd opstaan. Beetje wassen waarschijnlijk en verder misschien de nog resterende routes bekijken. Even geen fiets.

Nu lekker plat, ZZZZ!

Wouter&Meindert.

Sander

Lekker genieten van de whisky

Renate

En lekker geslapen vannacht?

Jan

De relaxte zorgeloosheid die uit de verslagen spreekt: zo simpel en overzichtelijk het leven kan zijn: jullie zelf, je fiets, de route, eten, slapen en verder niets! Alleen maar, iedere dag weer, opgaan in overweldigende landschappen, in bewondering genieten en weer een stuk vorderen naar het doel! Dank voor het delen en geniet!