meindert-wouter.reismee.nl

Een zon overgoten prachtige dag!

Und einen schönen guten Abend,

Jawohl, even in het duits. Onze buren zijn 2 Duitse Motorrad Fahrer, op terugweg van de Kaap, vandaar. Vanochtend om 05.15 al opgestaan. De zon scheen al uitbundig, dit wordt een pracht dag! Om 06.30 al op weg. Voor het eerst eigenlijk kunnen we volop genieten van de overweldigende natuur! Overal nog totaal met sneeuw bedekte bergtoppen, groene weiden, bloeiende bermen, 2 meeuwen dit dicht tegen elkaar op een schoorsteen zitten, een hele groep rendieren rond een grote boom, blauwe meren en overal watervallen en stromen. Het eerste doel is de ferry in Lyngseidet. Daar kunnen we ook boodschappen doen. Rond 07.50 zijn we er. Te vroeg, SPAR is nog gesloten. Dan eerst koffie op een bankje vol in de zon. Een andere winkel is wel open dus daar naar toe. Netjes op tijd voor de eerste ferry zijn we terug. Aan boord nog een koffie met verse wafel en jam.

Weer van boord in Olderdalen gaat het verder richting Storslett. Het blijft een aaneenschakeling van mooie plaatjes, prachtige vergezichten. Net voorbij Rotsund maken we een lunchpauze. Dan is daar de klim naar de "Sørkjostunnel" . Wij mogen hier niet door dus klimmen verder via oude route. Dan volgt een snelle, goed lopende, afdaling. Opeens zie ik een bekende naam. Reisafjord en hotel Reisafjord. Hier ben ik eerder geweest, in 2012 op de motor hebben we hier overnacht. Even koffie, panini en cheesecake na. Iets verderop nog een keer boodschappen doen en dan naar Sandnes fjord camping. Een hytte met mega uitzicht. De camping zelf is zeg maar behoorlijk vergane glorie. Nou ja, we komen één nacht hier wel door. Al met al een errug mooie dag en weer 96km dichterbij gekomen. Morgen schijnt nóg mooier te gaan zijn. Ha, op naar Alta!

Grüsse, Wouter und Meindert.

Erik.

Behoorlijk wat km verderop, vanaf het prachtige Corsica, volgen we jullie vorderingen. Wederom mooi beschreven hoe het gaat. En wat een mooie foto's. Blijf genieten en ga zo door. Groetjes voor beiden. Erik en Jeanette.

Monique

Hier doe je het voor! Prachtige blauwe lucht en prachtige omgeving met mooi uitzicht! Toppers

Renate

Wat een geweldig mooie dag. Genieten❗
Prachtige foto's.

Robby