meindert-wouter.reismee.nl

Zomerse temperaturen.

Good evening,

Vandaag waren we al vroeg op pad. We waren best al heel vroeg op en dat heeft eigenlijk twee redenen. Ten eerste het feit dat het even een beetje stroef loopt tussen ons en dat houdt ons beiden toch erg bezig. Dit heeft te maken met het al dan niet gebruiken van de Nordkapp-tunnel en de manier hoe we hier behoorlijk verschillend in staan. Ten tweede natuurlijk het gegeven dat al vanaf gisteren de zon volop aanwezig is en ook nog blijft.

Vandaag stonden zowiezo twee behoorlijk pittige beklimmingen in de route naast alle normale klimmetjes. Dus was op tijd vertrekken een goed plan. Nét voor 08.00 begonnen we met de eerste. Het kleine verzet erop en proberen soepel te blijven ronddraaien. Na zo'n 45 min zijn we boven. Wát een pracht wereld is het hier, schitterend! Hierna volgt de afdaling, lekkerrr! Tegen 11.30 beginnen we aan de tweede klim. Niet zo hoog maar inmiddels is het écht warm geworden. Hier moeten we wel weer aan wennen. Als ook dit is gelukt en we weer beneden zijn doen we boodschappen bij zo'n 24/7 winkel waar niemand aanwezig is en je zelf de betaling moet regelen.

Nu volgt een lange rit langs het Langfjord. We beginnen uit te kijken naar een plek waar we onze tentjes kunnen zetten, het is voor vandaag wel goed geweest. Uiteindelijk komen we in Storsandnes terecht, net onder de Áilegastunnel waar wij niet door mogen. Prima plek in het gras tussen bomen dus weinig last van de noordenwind. Morgenochtend weer verder, eerst naar Alta.

Wat de Nordkapp-tunnel betreft hebben we gesproken over een optie waarbij ik de tunnel neem en Wouter een stukje met Hurtigruten doet.

Groet'n, Wouter en Meindert.

Renate

Wat een prachtige foto's. Iedere dag weer leuk om mee te lezen/te kijken naar jullie avontuur. Mooi dat jullie het zo'n beetje eens zijn geworden. Belangrijk. Ga zo door.

Sander

Prachtig daar. De noordkaap komt eraan??. Eindelijk lekker weer. Gelukkig is er een oplossing gevonden. Je moet het maar even doen zo dag in dag uit met elkaar. Super knap hoor ?? hopen op weer een mooie dag morgen!