meindert-wouter.reismee.nl

Heerlijke dag.

Goedenavond alle volgers,

Ik ben blij, de lucht is weer geklaard. Vanochtend hebben we uitgesproken dat we de "moeilijke" situatie die toch was ontstaan goed hebben opgelost. Wouter gaat vanaf Havøysund met de Hurtigruten naar Honnigsvag, ik volg de route via de Nordkapp-tunnel. We zijn weer samen!!!

Wel, vanochtend 07.30 vertrokken. Eerst nog een paar kilometer in de schaduw maar eenmaal rond de berg is het al heel snel duidelijk. Dit wordt een dag van zweten. Ten eerste omdat het schitterend weer is maar óók omdat het direct één en al klimmen is. Niét hoog of zo maar een continue klimmen en dalen en klimmen en dalen. Óók mogen we enkele tunnels niet door en tenslotte stuiten we op een volledig weggeslagen weggedeelte. Terug fietsen en alsnog de tunnel is geen optie dus dan maar improviseren. En dat is gelukt. Via een grote boog komen we aan in Alta. Eerst wat eten en drinken. Bidons bijvullen want er wordt flink meer gedronken.

Als we Alta uit fietsen is daar de eerste officiële aankondiging op de borden van "Nordkapp". De boodschappen doen we iets verderop in Rafsbotn. Direct hier begint ook een serieuze beklimmingen. Als deze is gedaan is het tijd om te zien naar een plek om te slapen. We vinden een stekkie vlak aan de E6. Stromend water en een redelijk plekje voor de tenten. We kunnen ons wassen in het riviertje, koud!! Dan eten en nu lekker de slaapzak in.

Morgen fietsen we zowiezo nog heel de dag samen. Eerste doel is Skaidi en dan naar Olderfjord. Als we daar kunnen komen kunnen we misschien weer op een camping overnachten.

Groet'n uut de wilde natuur,

Wouter &Meindert

Eric uut Liempde

Mooi dat jullie weer samen zijn‼️
Mannen wat heb ik respect voor jullie..........
Nog"ff"doorbijten en jullie hebben de missie volbracht.
Grtn uit het regenachtige en benauwde Liempde. Hou doe war.

Henry

We volgen jullie heroïsche tocht vanuit het zonnige Vrsar. Wat een verhaal en mooie plaatjes toch weer. Herkenbaar zijn de natuur verschijnselen in Noorwegen. Bij jullie een weggeslagen gedeelte uit de weg. Wij hebben in een grijs verleden een grote rotsblok op de weg gehad, zodat we de tocht (met auto ;-) niet konden vervolgen naar Flåm. Omrijden kostte toen ongeveer 3 uur. Dat was de moeite niet. Op naar de Noordkaap toppers!!