meindert-wouter.reismee.nl

Via Skaidi naar Olderfjord.

Hei Alle,

Een update vanuit Olderfjord Hotell. Ja, voor deze nacht een kamertje met ontbijt. Vanochtend alweer op tijd op weg. Iets voor 07.30 uur. Het begon echt direct met enkele kilometers klimmen. Niet zo heftig als gister maar toch. Het bracht ons naar de hoogvlakte, de fjell. Eenmaal boven kom je echt in een totaal verlaten wereld. Hier is niets, geen bomen, boompjes, geen huizen, geen winkeltjes, geen mooie plekjes om even te stoppen. Alleen leegte, de zon en de wind. En die stond lekker gunstig. Toen er dan eindelijk een plek was om even te stoppen, toen wij dringend behoefte aan een bakkie hadden, was daar een nederlands stel met een oude T3 die ons direct koffie aanboden. Hélemaal top! Daarna weer verder naar Skaidi, de eerstvolgende kans om iets te eten en boodschappen te doen. Kwam ook heel prima uit voor de lunchpauze. Na Skaidi is het zo'n 25km tot Olderfjord. Inmiddels werd achter ons de lucht tamelijk onheilspellend. Inmiddels stond er ruim 80km op het tellertje. We besluiten hier te overnachten. Verder fietsen heeft niet zoveel zin en bovendien is het behoorlijk onzeker of we dan nog iets tegenkomen. Dus vandaar een nachtje hotel met ontbijt en mét een heerlijke maaltijd.

Morgenochtend gaan we verder. Ietsie verderop zal Wouter linksaf slaan naar Havøysund en ik ga rechtdoor. We zien elkaar op donderdagochtend weer in Honnigsvag. Mijn tellertje stond op ongeveer 2670km maar de batterij is leeg dus ik begin weer op nul. Zoals het nu lijkt zullen we donderdag op de Nordkapp gaan aankomen.

Groetjes uut Olderfjord, W&M.

Kees

Op naar de laatste loodjes?

Sander

????

Jan

Goed en verstandig dat jullie even splitsen in plaats van dat één van jullie meer moet toegeven dan wat zijn gevoel hem zegt. Ieder z’n eigen feestje zou ik zeggen?. En dan vanaf Honningsvåg eendrachtig op weg naar een dikke HUG bovenop onze eigen globe, onder de metalen wereldbol!