meindert-wouter.reismee.nl

De Noordkaap bereikt!!!

Goedenavond alle volgers,

Yes, we did it!!! Het einddoel is gehaald! De Kaap der kapen is bereikt!!! Maar wát een echt zware etappe is het geworden. Wat betreft gefietste kilometers wel zeker de kortste etappe maar wat betreft de gevraagde en geleverde inspanning vonden wij allebei het verreweg de moeilijkste dag van de hele Noordkaap-trip. Om nog eens de Griekse goden erbij te halen, het was alsof ze ons nog één keer op de proef wilden stellen, ons nog een laatste keer wilden testen. En gelijk de halfgod Heracles die zijn 12 werken moest voltooien zo hebben wij ook deze laatste uitdaging voltooid.

Toen Wouter hier op het basiskamp aankwam tegen 11.45 hebben we samen eerst wat gegeten en om 13.00 zijn we vertrokken. En direct ging het omhoog, 9%, eindeloos lang. En eenmaal de hoogte bereikt ging het weer omlaag om vervolgens wéér te moeten gaan klimmen. Zodoende hebben we vandaag de hoogte van het Noordkaapplateau misschien wel 6 x moeten bedwingen. Ja, de goden hebben leuke geintjes. Tegen 15.00 uur was dan het moment daar. De iconische wereldbol is gehaald!!! We did it!!! Een onvoorstelbare reis die we samen wilden maken, die gaandeweg de reis zó veel meer lading heeft gekregen is hier op het Noordkaapplateau daadwerkelijk tot een succes geworden. En dát hebben we samen toch voor elkaar gekregen. Tegelijkertijd voelden we allebei toch ook een soort van leeg gevoel. Het is gelukt, we hebben het gedaan, en nu??? Vanzelfsprekend worden er plaatjes getrokken. Een zeer vriendelijke Belgische fietser waarmee we al een paar dagen min of meer mee op fietsen maakt foto's van/voor ons en andersom natuurlijk idem. Met z'n drieën gaan we wat eten, natuurlijk! We toasten op elkaar met ice tea, water en cola! Dan nemen we afscheid van elkaar en we beginnen aan de terugkeer. En dat valt tegen. Het klimmen zonder eind, de nu zeer straffe tegenwind en toch ook het gevoel van het is klaar, maakt dat de trip terug naar het basiskamp zwaar is. Rond 19.00 uur stappen we af. Het is klaar, gedaan, we moeten ons allebei een beetje weer herpakken. Dus lekker douchen, een warme hap bereiden en langzaam komen we weer bij zinnen.

Morgen gaan we beginnen aan het misschien nog wel belangrijkere deel van de trip. We zijn nu pas op de helft. We gaan weer naar huis!!! Hoe dat zal gaan is nog niet helemaal zeker maar vast staat al wel dat we morgen met de bus gaan van Honnigsvag via Olderfjord naar Karasjok. Dat we daar zaterdagochtend de lange afstandbus naar Rovaniëmi pakken en dat we zondagochtend met de trein naar Helsinki zullen reizen om maandagmiddag te Finnlines ferry naar Travemünde te nemen. Dinsadgavond zullen we dan daar aanmeren. Het vervolg dan staat nog een beetje open.

Nu gaan we plat, we zijn allebei best wel behoorlijk uitgepierd,

Welterusten nog éénmaal uit basiskamp Nordkapp Camping, W&M.

Deetje

Wat een prestatie wat een moeder en wat een ijzeren discipline hebben jullie getoond mannen. Echt knap. Veel sterkte met bezinnen/landen en terug komen naar waar je vandaan komt.. sterkte maar ook gelijk heel veel plezier met de afdaling.

De buurman

Heel erg knap heren!
Het is echt een enorme prestatie. Ik doe het iedergeval niet naar? maar veel plezier met het na genieten en de reis naar huis. Groetjes E,J &D

Renate

Gefeliciteerd. Wat een fantastische prestatie hebben jullie geleverd ??

Annelies

Ongekend mannen! Echt een diepe, diepe buiging voor wat jullie hebben klaargespeeld. Heel erg gefeliciteerd met het bereiken van de kaap. Succes met het nu volgende deel van de reis. Groet’n!

Agnes

Gefeliciteerd Wouter en Meindert, jullie hebben het volbracht!! Wat een fantastische prestatie, letterlijk en figuurlijk over prachtige toppen en diepe dalen. Wat een tocht en wat een onverwachtse omwegen zaten erin. Ook van ons een diepe buiging voor wat jullie samen hebben gedaan. Geniet ervan en dan weer veilig naar huis. Goeie reis terug en dan hopen we in Nederland nog wat meer van jullie verhalen te horen!! Dikke knuffel, Agnes & Kees

Sander en monique

Yes!! Gehaald.. en nu weer terug! Maar het de kaap gehaald. En hoe phoe. Wat een ervaring mannen! Trots en blij. Op Zuhause ??

Marijke

Prachtige prestatie mannen!

Eppe en miny

Wat een presentatie hebben jullie geleverd gefeliciteerd ,we wensen jullie een goede terug reis ,

Lianne Löbker

Gefeliciteerd Meindert en Wouter. Wat een ongekende prestatie van jullie. Vol trots kunnen jullie terug kijken op deze mooie tocht. Fijne terug reis. Groetjes Herman en Lianne