meindert-wouter.reismee.nl

Op weg naar huis!

Hoi trouwe volgers,

We zijn vanochtend vertrokken richting huis! Toen we gisteravond terug waren was bij ons allebei de fut er wel een beetje uit. We waren moe, niét echt lichamelijk maar in het koppie. Het gevoel was van het is goed zo. Tóch moesten we verder kijken. Voor de reis terug moet nog wél wat geregeld worden. Inmiddels was al wel duidelijk dat er op zondagmiddag géén ferry afvaart is vanaf Helsinki. Dus daar verliezen we een dag. Kunnen we dan misschien nog een dag fietsen? Naar Karasjok bijvoorbeeld. We gaan het niet doen. Zoals gezegd het is goed zo.

Dus vanochtend hebben we de bus gepakt die ons naar Karasjok brengt. Daar gaan we overnachten en morgenochtend stappen we in de "long distace" bus naar Rovaniëmi, Finland. Daar doen we weer een overnachtinkje om op zondagochtend de rechtstreekse trein naar Helsinki te nemen. Als we daar zullen aankomen is het 17.35. Vervolgens nemen we op maandagmiddag 15.00 de Finnlines ferry naar Travemünde. Dan zijn we dinsdagavond 21.00 aangemeerd. Op woensdagochtend 05.30 pakken we daar weer de trein die ons via Hamburg, Bremen naar Osnabrück brengt waar we overstappen in de trein naar Bentheim. Als dat allemaal lukt zijn we om 10.30 aldaar en misschien hebben we dan de koppies weer lekker fris om het laatste stuk naar Zwolle fietsend af te leggen. We gaan het besluiten als we daar zijn. We merken eigenlijk allebei dat we er naar uitzien "zu Hause" te komen.

Wel, vanuit de bus, ergens tussen Olderfjord en Karasjok, tot snel! Wouter & Meindert.

De buurman

Heerlijk op hús an. Lekker van het uitzicht genieten met het ov

Gerry

Wij zijn nu in Bentheim. Helaas geen fietsendrager bij ons ?.